Czas na nowe – VoIP w Polsce rośnie

„Postęp moja droga, postęp!” usłyszałem ostatnio w jednej z reklam telefonii komórkowych. Czy rzeczywiście przyszłość i postęp telefonii należy do tradycyjnych – starych – operatorów? Jak wskazuje zeszłotygodniowy raport UKE telefonia jutra będzie w rękach przede wszystkim operatorów telefonii IP.

W zeszłym roku z usług VoIP skorzystało 1,2 mln użytkowników, a sam rynek nowoczesnej telefonii powiększył się w stosunku do poprzedniego roku o 1,22%. VoIP to rzeczywiście coraz popularniejsza usługa i – co ważne – dużo tańsza oraz elastyczniejsza od oferty innych operatorów. W raporcie widać jednocześnie spory odpływ klientów telefonii stacjonarnych. Przychody tych firm zmniejszyły się łącznie o prawie 5%.



Patrząc z perspektywy firmy chcącej całkowicie zastąpić tradycyjną linię technologią VoIP, będziemy potrzebować szerokopasmowego dostępu do sieci. Szybkość akurat nie ma tu większego znaczenia, grunt, żeby nie przerywał. Jednak tym razem nie będziemy się skupiać na sposobie działania czy wyglądzie konkretnych ofert, ale na zastosowaniach VoIP, które są niezwykle rozległe. A będą jeszcze większe. Operatorzy cały czas stawiają na poprawę jakości i wachlarza usług. Przykładem może być platforma Spikon – lider technologiczny, który już teraz wprowadził do oferty nowe zastosowania z zakresu prezentacji połączeń oraz śledzenia dostępności numerów.

VoIP w biznesie znajdzie zastosowanie zarówno wśród tych mniejszych – operatorzy kuszą niezwykle niskimi cenami, darmowymi rozmowami w sieci czy mobilnością numeru stacjonarnego, która szczególnie przydaje się w małym biznesie – jak i trochę większych przedsiębiorców. W ofercie mamy m.in. kampanie call center, kolejkę oczekujących połączeń, możliwość nagrywania rozmów oraz realizację telekonferencji. Można wymieniać długo.

W perspektywie szerokiej oferty VoIP odpływ klientów od tradycyjnych operatorów w wysokości wspomnianych solidnych 5% wciąż wydaje się zaskakująco niski. Możliwości marketingowe oraz wizerunkowe tworzone przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii są ogromne, dlatego warto się nad nimi poważnie zastanowić.

Jedynym minusem telefonii IP jest jej zawodność wynikająca bezpośrednio z zawodności naszego dostępu do internetu. W przypadku problemów z dostępem do sieci lub awarią prądu nie będziemy mogli skorzystać z żadnych usług naszego operatora.

Osobiście numer VoIP traktuję jako dodatkową usługę do przyjmowania połączeń oraz do rozmów międzynarodowych, których koszt jest nieporównywalnie niższy od oferty rynkowych liderów.
Trwa ładowanie komentarzy...