Rozwodowy biznes

Rozglądając się za ciekawym tematem uznałem, że w najbliższym czasie napiszę kilka tekstów na temat firm, które w nietypowych branżach starają się znaleźć miejsce dla swojego biznesu. Na początek pod lupę wziąłem branżę, która zazwyczaj kojarzy się z kończeniem pewnych spraw w życiu, a mianowicie branżę rozwodową.

Rozwód za rozwodem
Rok 2014 jeszcze się nie skończył, a według wstępnych prognoz liczba rozwodów nadal nie maleje. Z przeprowadzonych badań wynika, że w Polsce na rozpad pożycia decyduje się jedna trzecia małżeństw. Tak szybko rosnący rynek, a może być on wart nawet kilkanaście milionów złotych, jest łakomym kąskiem dla wielu firm, w tym wszelkich agencji detektywistycznych, kancelarii prawnych, psychologów, nie wspominając o szkoleniach motywacyjnych, salonach fryzjerskich, branży odzieżowej, a także browarów i gorzelniach - czyli wszelkich usługach i produktach, na które zazwyczaj popyt następuje po rozpadzie związku, choć stwierdzenie, że rozwody napędzają polską gospodarkę może być tu grubo przesadzone.



W sieci więcej
W sieci znaleźć można specjale serwisy dedykowane sprawom czysto rozwodowym. Przykładem może być tu strona edetektywi.pl - ma ona stanowić wsparcie dla osób szukających pomocy prawnej, detektywistycznej oraz pomocy psychologa w trudnych chwilach związanych z rozwodem. Użytkownik znajdzie w serwisie wiedzę z zakresu sprawnego przeprowadzenia rozwodu, udowodnienia winy, zadbania o sprawy majątkowe itp. Serwis tworzony jest przy wsparciu ekspertów, do których można jednocześnie zgłosić się z prośbą o pomoc.

Kierunek rozwoju
Za oceanem przemysł związany z rozwodami doprowadził do stworzenia firm oferujących kompleksową obsługę rozstania. Ich klienci to przede wszystkim zamożni klienci biznesowi, których rozstania wiążą się z podziałem ogromnego majątku. Nadwiślański rynek zaczyna raczkować, choć najbardziej doświadczone firmy takie jak Twojdetektyw.pl - jak deklarują - na brak pracy narzekać nie mogą. W Polce za to nie znajdziemy, w przeciwieństwie do krajów zachodnich, pakietów ubezpieczeniowych na wypadek rozwodu i związanych z tym utratą nadmiernej ilości zgromadzonego majątku – koszt ubezpieczenia to około 16 dolarów miesięcznie.

Reklama dźwignią handlu
Podobnie jak 60% polskich firm również branża rozwodowa cierpi na problemy z marketingiem. W końcu jak aktywnie szukać klientów w tym zakresie? Nikt nikogo nie będzie namawiać do rozwodu, ponadto marketing prawniczy jest dość mocno ograniczony przez Radę Adwokacką. Trudno też prosić dotychczasowych klientów o referencje z przeprowadzenia rozwodu lub zebrania dowodów zdrady małżonka. Stąd też firmy skupiające swoje działania wokół rzeczonej branży stawiają przede wszystkim na dostępność i łatwość znalezienia ich firmy w sieci. Niewątpliwie świetnie sprawdzi się tu współpraca z szeroko pojętymi mediami oraz rozwój własnych serwisów wiedzowych, jak robią to choćby wspomniani edetektywi.pl. Ilość konkurencji powala, stąd też każda okazja do uwierzytelnienia i wyróżnienia marki będzie dobrą okazją do wybicia się spośród tłumu szarej masy kopiującej treści z innych stron internetowych do swojej witryny.
Trwa ładowanie komentarzy...