Nowe marki w świątecznym szale zakupów

Idą Święta, a razem z nimi szał świątecznych zakupów. To najlepszy moment na wprowadzenie na rynek nowych produktów. Popyt jest największy, a klienci z roku na rok wydają coraz więcej.

Ile wydajemy?
Jak wskazują badania 65% Polaków zamierza wydać na tegoroczne święta Bożego Narodzenia powyżej 500 zł. (źródło: cykliczne badania Barometr Providenta). Co może wydawać się interesujące, gdyż pomimo tego, że uważamy nasze wydatki za przesadne, to i tak wydajemy dużo - w końcu Gwiazdka jest tylko raz w roku.



Rzecz jasna dużą część wydatków pochłania zakup prezentów. Średnio Polak znajduje pod choinką trzy prezenty. Większość, bo 63 proc. osób z wyższym wykształceniem, liczy, że dostaną ich więcej.

Nowa marka, nowe wyzwania!
Na szał zakupowy liczą sklepy takie jak Męska Paka, które weszły na rynek w czasie największego popytu. Taka decyzja może być kluczowa z punktu widzenia startupu, a dokładnie jego przyszłości. W końcu podstawa to dobry start. Jakie są kolejne plusy wypuszczenia na rynek produktu lub marki w okresie przedświątecznym, oprócz tych finansowych?

Przede wszystkim otrzymanie szybkiej informacji zwrotnej rynku. Duży popyt pozwala na uzyskanie odpowiedzi na temat naszego produktu, odbioru marki przez klientów, kanałów sprzedaży oraz jego mechanizmu prawidłowego działania. Oczywiście warto byłoby zadbać o to wcześniej i wejść na rynek z odpowiednim wyprzedzeniem, niemniej jednak jeżeli nie było do tego wcześniej sposobności pozostaje praca na żywym organizmie.

Nie bój się zmian!
Czasami nasz pomysł wymaga przemodelowania. Ciężko uwzględnić z rzeczywistymi oczekiwaniami rynku wszystkie kwestie związane z promocją i sprzedażą produktu. Wiedzą o tym tylko osoby, które miały do czynienia z własnym projektem biznesowym. Zmiany kursu nigdy nie należy jednak postrzegać jako porażki - zamykanie się firm w ich pierwszym etapie działalności jest zazwyczaj spowodowane niewystarczającą determinacją i zbytnim przywiązaniem do pierwotnie założonego modelu biznesowego.

W przypadku zaprzyjaźnionej Męskiej Paki, o której wspominałem wcześniej, jej autorzy zakładają kilka modeli i rozwiązań oferowanego męskiego asortymentu. Jest to wpisane niejako w rozwój marki.

Okres świąteczny to również doskonały czas na zbudowanie marki w świadomości klientów. W końcu prezenty gwiazdkowe pamięta się najlepiej. Mało tego… opowiada się później o nich! Warto z tego skorzystać!

W takim wypadku nie pozostaje nic innego, jak życzyć wszystkim udanych zakupów gwiazdkowych! ;)
Trwa ładowanie komentarzy...